top of page
VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS GYVENTOJAMS

BENDROSIOS NUOSTATOS

   1.  VŠĮ Antavilių pensionatas (toliau – Įstaiga) vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Pensionate apsigyvenusių asmenų (toliau – Gyventojai) apgyvendinimo pensionate tvarką, socialinės globos, asmens sveikatos priežiūros, maitinimo paslaugų teikimo reikalavimus ir apimtis, gyvenimo ir elgesio normas, apibrėžia Gyventojų teises ir pareigas, lankymo tvarką, numato atsakomybę šių Taisyklių pažeidinėjimo atvejais.

   2.  Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo, Socialinės globos normų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1-46         „Dėl Socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“ nuostatomis.

   3.  Šių taisyklių privalo laikytis visi Įstaigos darbuotojai, Gyventojai, jų atstovai, Gyventojų lankytojai ir kiti Įstaigos teritorijoje ir patalpose esantys asmenys.

   4.  Taisyklės viešai skelbiamos Antavilių pensionatas internetiniame puslapyje:  www.antaviliupensionatas.lt, skyriuose esančiose informacinėse lentose ir yra prieinamos susipažinti kiekvienam Įstaigos paslaugų gavėjui.

   5.  Įstaigos vadovybė pasilieka teisę atskira tvarka nukrypti nuo šių Taisyklių, jeigu konkrečiu atveju formalus šių Taisyklių laikymasis prieštarautų infekcijų kontrolės reikalavimams karantino laikotarpiu ar prieštarauja paciento interesams.

 

PENSIONATO DARBO LAIKAS

   6.  Pensionate globos paslaugos teikiamos 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Darbuotojai dirba pagal iš anksto patvirtintus darbo grafikus.

   7.  Įstaigos administracijos darbo laikas pirmadieniais-penktadieniais 8:00-17:00 val., pietų pertrauka 12:00-12:30 val.

   8.  Informacija bei konsultacija darbo dienomis telefonu +37052373428 nuo 13:00 – 15:00 val.

 

APGYVENDINIMAS PENSIONATE

  VšĮ Antavilių pensionatas yra bendrojo profilio socialinės globos įstaiga.

    9.   Pensionate Gyventojai apgyvendinami Gyventojų ir/ar jų atstovų pageidavimu.

   10.  Prieš pradedant teikti globos paslaugas asmeniui ir/ar jo artimiesiems sudaroma galimybė apsilankyti Pensionate, susipažinti su teikiamomis paslaugomis, aplinka bei personalu.

   11.  Pensionate yra baziniai dviviečiai ir vienviečiai  kambariai:

  • baziniuose dviviečiuose kambariuose kiekvienam Gyventojui skirta funkcinė lova , spinta, spintelė, mobilus maitinimo staliukas, kėdė, bendras stalas, belaidis internetas (WIFI).

  • vienviečiuose kambariuose Gyventojui skirta funkcinė lova, spinta, spintelė, mobilus maitinimo staliukas, kėdė,  stalas, belaidis internetas (WIFI).

   12.  Atvykusį į Antavilių pensionatą būsimą gyventoją priima socialinis darbuotojas ir/arba bendrosios praktikos slaugytojas ir slaugytojo padėjėjas/individualios priežiūros darbuotojas.

   13.  Siekiant užtikrinti atvykstančių gyventojų sveikatos stabilumą, atvykstant  į Įstaigą, Gyventojas turi atsivežti medikamentus ir kitas gydytojų paskirtas medicinines bei slaugos priemones, pirmoms trims savaitėms.

   14.  Naujai atvykusį Gyventoją ir/ar jo atstovą socialinis darbuotojas supažindina su šiomis Taisyklėmis, suteikia išsamią informaciją apie Pensionato veiklą, teikiamas paslaugas, Gyventojų teises, atsakomybes ir pareigas. Su Gyventoju ar jo atstovu yra sudaroma sutartis dėl socialinės globos paslaugų teikimo.

   15.  Pensionate yra 4 korpusai su juose esančiais 7 skyriais. Kiekviename korpuse yra 2 aukštai. Gyventojai kambariuose apgyvendinami atsižvelgiant į esamą laisvą vietą kambaryje, jų lytį, sveikatos būklę, poreikius.

   16.  Atsiradus psichologiniam nesuderinamumui tarp gyvenančiųjų kartu arba pasikeitus sveikatos būklei bei dėl kt. svarbių priežasčių, medikų, socialinių darbuotojų, psichologo ir administracijos bendru sprendimu gyventojai gali būti perkeliami į kitą kambarį, pakeičiant korpusą, skyrių ir aukštą.

 

    ANTAVILIŲ PENSIONATO GYVENTOJŲ DIENOTVARKĖ

   17.  Gyventojų dienotvarkė leidžia Gyventojams lengviau planuoti savo laisvalaikį ir užimtumo veiklą, tačiau Gyventojai savo dienotvarkę gali planuotis ir savarankiškai.

   18.  Dienotvarkė:

  • 6:30 - 8:00 val.   Gyventojų kėlimasis, rytinis tualeto atlikimas.

  • 8:00 - 9:00 val.   Pusryčiai.

  • 9:00 - 10:00 val. Asmens higienos įgūdžių ugdymas ir palaikymas, tvarkymasis kambariuose, medicininės procedūros, konsultacijos, paskyrimų atlikimas. Dienos užsiėmimai pagal tvarkaraštį.

  • 10:00 - 12:30 val. Sveikatingumo procedūrų atlikimas: grupinės ir individualios kineziterapijos, ergo terapijos, psichologo, užimtumo, masažo paslaugos, pagal galimybes sportinės veiklos bei pasivaikščiojimai Įstaigos lauko teritorijoje, dienos užsiėmimai.

  • 12:30 - 13:30 val. Pietūs.

  • 13:30 - 15:30 val. Laisvalaikio veiklos, dienos užsiėmimai pagal tvarkaraštį, sveikatingumo procedūrų atlikimas: grupinės ir individualios kineziterapijos, ergo terapijos, psichologo, užimtumo, masažo paslaugos, pagal galimybes sportinės veiklos bei pasivaikščiojimai Įstaigos lauko teritorijoje.

  • 15:30 - 16:30 val. Pavakariai.

  • 16:30 - 17:30 val. Laisvalaikio veiklos.

  • 17:30 - 18:30 val. Vakarienė.

  • 18:30 - 20:00 val. Laisvalaikio veiklos, pasivaikščiojimai Įstaigos lauko teritorijoje.

  • 20:00 - 22:00 val. Paskyrimų vykdymas, tvarkymasis kambariuose, pasirengimas miegui.

  • 22:00 - 06:30 val. Ramybės metas, nakties poilsis.

   19.  Gyventojų dienotvarkė gali būti keičiama Įstaigos vadovo įsakymu.

 

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA

   20.  Pensionato Gyventojams yra teikiamos sveikatos priežiūros ir slaugos paslaugos: teisės aktų nustatyta tvarka užtikrinamos pirminės sveikatos priežiūros (šeimos gydytojo, slaugos) paslaugos. Šeimos gydytojo siuntimu organizuojamos gydytojų specialistų konsultacijos kitose sveikatos priežiūros įstaigose ir/ar stacionarinis gydymas, užtikrinant gyventojo nuvykimą ir parvykimą. Esant poreikiui, kviečiama greitoji medicinos pagalba.

   21.  Papildomos asmens sveikatos priežiūros paslaugos ir kitos Įstaigos teikiamos paslaugos, kurių savo nuožiūra pageidauja pats gyventojas  yra apmokamos VŠĮ Antavilių pensionatas direktoriaus patvirtinta tvarka, o už jas mokėjimai priimami Įstaigos buhalterijoje arba pervedant lėšas pagal Įstaigos išrašytą sąskaitą.

   22.  Mokamų paslaugų kainynas skelbiamas Įstaigos internetiniame tinklalapyje ir (arba) informaciją apie kainas pateikia Įstaigos darbuotojai (telefonu ar atvykus į Įstaigą).

   23.  Teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis (esant reikiamiems siuntimams/paskyrimams) gyventojai yra aprūpinami medikamentais, slaugos priemonėmis, proteziniais ir ortopediniais gaminiais, techninės kompensacijos priemonėmis.

   24.  Už kasdienį vaistų išdavimą ir už savalaikį jų suvartojimą pagal gydytojų paskyrimus atsako Pensionato skyriaus slaugytojas.

 

MAITINIMO PASLAUGOS

   25.  Maitinimas Pensionate organizuojamas pagal sveikatos apsaugos ministro patvirtintus maitinimo organizavimą socialinės globos įstaigose reglamentuojančius teisės aktų reikalavimus. Gyventojas gauna jo fiziologinius poreikius ir sveikatos būklę atitinkantį, reikiamą kiekį energetinių verčių bei kaloringumą turintį maitinimą, įvertinus jo individualius poreikius, būtinumą gauti dietinį maitinimą ir, esant galimybėms, atsižvelgiant į Gyventojo pageidavimus.

   26.  Gyventojai maitinami keturis kartus per dieną, diabetu sergantys Gyventojai maitinami papildomai.

   27.  Atsižvelgiant į Gyventojo sveikatos būklę ir jo savarankiškumą, Gyventojai turi galimybę valgyti Pensionato valgykloje arba kambariuose. Skyrių virtuvėlėse Gyventojai patys ar kartu su darbuotojais turi galimybę pasigaminti maisto pagal individualius poreikius.

   28.  Gyventojai gali susipažinti su valgiaraščiais kiekviename skyriuje esančiuose informacinėse lentose.

   29.  Esant būtinybei, Gyventojui užtikrinama individuali diskretiška personalo pagalba valgant.

   30.  Gyventojams sudarytos sąlygos bet kuriuo metu išgerti kavos, arbatos ar vandens.

GYVENTOJŲ UŽIMTUMAS

   31.  Užimtumo veiklą Gyventojai pasirenka pagal pomėgius ir galimybes, atsižvelgiant į socialinių darbuotojų ir sveikatos priežiūros specialistų rekomendacijas bei Įstaigoje siūlomas užimtumo veiklas.

   32.  Gyventojai kiekvieną dieną gali laisvai naudotis biblioteka-skaitykla, virtuvėlėmis, internetu, poilsio erdvėmis, poilsio zonomis, kuriose yra TV, koplytėle.

GYVENIMO PENSIONATE IR ELGESIO NORMOS

   33.  Gyventojų tarpusavio santykiai, taip pat Gyventojų ir darbuotojų santykiai turi būti mandagūs, taktiški, sąžiningi, draugiški ir grindžiami geranoriškumu, pasitikėjimu.

   34.  Dėl saugumo, sveikatos bei higienos normų, darbuotojai, pasibeldus į Gyventojo kambario duris, turi teisę bet kuriuo paros metu įeiti į Gyventojo kambarį.

   35.  Gendantys maisto produktai yra laikomi šaldytuvuose. Neturint šaldytuvo gyvenamajame kambaryje, tokie maisto produktai laikomi bendro naudojimo šaldytuvuose. Slaugytojų padėjėjai/individualios priežiūros darbuotojai ir socialiniai darbuotojai turi teisę pašalinti iš kambarių ar bendro naudojimo šaldytuvų gendančius produktus ar produktus su pasibaigusiu galiojimo terminu.

   36.  Gyventojai aptvertoje Įstaigos teritorijoje gali judėti laisvai. Gyventojai pasivaikščioti už aptvertos teritorijos gali išeiti tik užsiregistravus ir nurodžius išvykimo laiką pas budintį administratorių.

   37.  Gyventojų laisvas judėjimas gali būti ribojamas atsiradus užkrečiamų ligų išplitimo tikimybei, epidemijos ir/ar karantino laikotarpiu, paskelbus ekstremalią situaciją šalies mastu ir pan.

   38.   Pensionate draudžiama:

   38.1. laikyti ir vartoti narkotines, psichotropines bei kitas psichiką veikiančias medžiagas ne pagal gydytojo paskyrimą;

   38.2. vartoti alkoholinius gėrimus bei juos tiekti kitiems pensionato gyventojams. Kilus įtarimui, įstaigos  darbuotojai turi teisę patikrinti paslaugų gavėjo blaivumą, atsisakius pasitikrinti blaivumą gali būti kviečiama policija blaivumui nustatyti (visas galimas išlaidas padengia paslaugų gavėjas). Pasitvirtinus neblaivumui, gyventojui surašomas ir įteikiamas neblaivumo aktas, jame nurodytas griežtas vidaus taisyklių pažeidimas, kuriuo remiantis inicijuojama paslaugų teikimo Gyventojui nutraukimo procedūra.

   38.3. turėti su savimi šaunamąjį ir/ar šaltąjį ginklą;

   38.4. savavališkai, apie tai neinformavus darbuotojų išvykti iš Įstaigos;

   38.5. rūkyti gyvenamuosiuose kambariuose, koridoriuose ir kitose bendrosiose pensionato patalpose  (išskyrus lauke, rūkymui skirtoje vietoje);

   38.6.  gyvenamuosiuose kambariuose laikyti gyvūnus;

   38.7. maitinti kambariuose, balkonuose bei arti gyvenamųjų pastatų balandžius, kates ir kt. gyvūnus ar   paukščius;

   38.8. vadovaujantis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos  2005-02-18 d. įsakymo Nr. 64  „Dėl Bendrųjų gaisrinės saugos taisyklių patvirtinimo“ 144 punktu:

draudžiama kambariuose turėti ir naudotis elektriniais virduliais, mikrobangų krosnelėmis, viryklėmis ir kt. prietaisais, skirtais maisto gaminimui bei nesaugiais elektriniais prietaisais (pvz. oro šildytuvais, lygintuvais ir kt.), išskyrus automatiškai valdomus (pvz., televizoriai, šaldytuvai ir kt.);

   38.9. triukšmauti kambariuose bei bendro naudojimo patalpose, keiktis, įžeidinėti aptarnaujantį personalą bei gyventojus, naudoti fizinį ar psichologinį smurtą prieš kitą gyventoją ar personalą;

   38.10. filmuoti, fotografuoti kitus Gyventojus ar darbuotojus be jų sutikimo.

   39.  Gyventojui savavališkai pasišalinus ar dingus iš Globos skyriaus, nedelsiant imamasi priemonių jį surasti, nedelsiant pranešama policijai ir artimiesiems.

GYVENTOJŲ TEISĖS

   40.  Gyventojai turi teisę:

   40.1.   gauti kokybiškas ilgalaikės/trumpalaikės socialinės globos paslaugas, nurodytas sutarties sąlygose

   40.2.   turėti asmens saugumo garantijas, teisę į neliečiamumą ir privatumą;

   40.3.   dalyvauti Įstaigos Gyventojų tarybos veikloje;

   40.4.   bendrauti su šeimos nariais, artimaisiais, pažįstamais, draugais, bendruomenės nariais tiesiogiai,  laiškais, telefonu, internetu, socialinių tinklų pagalba ir pan.;

   40.5.  priimti lankytojus savo gyvenamajame kambaryje, viešosiose erdvėse;

   40.6.  išsakyti savo nuomonę, pageidavimus ar kritines pastabas dėl teikiamų globos ar slaugos paslaugų;

   40.7.  pareikšti pageidavimus dėl dviviečio kambario kaimynų pasirinkimo;

   40.8  raštu pateikti skundą ar prašymą Įstaigos administracijai ar kitoms institucijoms bei jam priimtina                                 forma susipažinti su gautomis išvadomis ir sprendimais;

   40.9.  susipažinti su visa su jo asmeniu susijusia dokumentacija, esančia Įstaigoje, jei tai nekenkia pavojaus  Gyventojo sveikatai;

   40.10. dalyvauti Gyventojo poreikių įvertinimo procese, sudarant individualų globos planą;

   40.11. tenkinti savo socialinius, kultūrinius, religinius interesus ir poreikius, nepažeidžiant kitų Gyventojų interesų ir šių Taisyklių;

   40.12. kurti šeimą pačių asmenų apsisprendimu;

   40.13. atlikti savo pilietines pareigas teisės aktų nustatyta tvarka;

   40.14. būnant savarankišku, tvarkyti savo turtinius, finansinius ir juridinius reikalus; pagal poreikius  disponuoti savo asmeninėmis lėšomis;

   40.15. pareikšti norą pinigus, turtą saugoti  seife: pildo sutikimą, kuriuo patvirtina, kad jo pinigus, turtą saugos, tvarkys, pirks prekes ir paslaugas bei ves apskaitą VŠĮ Antavilių pensionato socialinis darbuotojas. Sutikimas įsegamas į gyventojo asmens bylą;

   40.16. kambaryje turėti materialinių vertybių, už kurių saugumą, būdamas savarankiškas, atsako pats Gyventojas, taip pat asmeninių daiktų, jei tai nesudaro pavojaus jo ar kitų asmenų saugumui;

   40.17. užsirakinti vienvietį kambarį, jeigu įvertinus Gyventojo savarankiškumą, tai nesudaro pavojaus jo ar kitų asmenų saugumu;

   40.18. iš Įstaigos išvykti laikinai, iki 45 dienų per metus, ar visam laikui pagal šiose Taisyklėse ir sutartyje nustatytą tvarką.

 

GYVENTOJŲ PAREIGOS

   41.  Gyventojai privalo:

   41.1. laikytis pasirašytos sutarties sąlygų, apmokėti už suteiktas socialinės globos paslaugas sutartyje numatytais terminais;

   41.2. pranešti Įstaigos administracijai apie savo turto ar pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo jų pasikeitimo datos (kai Gyventojas gyvena savivaldybės siuntimu);

   41.3.  teikti Įstaigos specialistams visą būtiną informaciją ir dokumentus apie savo sveikatos ir socialinę būklę, buvusius ir esamus susirgimus, alergines reakcijas, naudojamus vaistus bei kitus duomenis, būtinus socialinei globai ir sveikatos priežiūrai vykdyti;

   41.4. nevartoti savo ir artimųjų, draugų ar kitų asmenų atneštų medikamentų, maisto papildų nepasitarus su šeimos gydytoju ar slaugytoju. Reguliariai paskirtomis dozėmis vartoti gydytojų paskirtus medikamentus, atlikti paskirtus sveikatos priežiūros paskyrimus, atlikti profilaktinius patikrinimus;

   41.5. tausoti Įstaigos turtą, patalpas ir naudotis jomis pagal paskirtį;

   41.6. laikytis visuomenės priimtų gyvenimo normų, nepažeidinėti kitų Gyventojų teisių, poilsio ir veiklos ramybės laiku nuo 22.00 val. iki 6.30 val. laikytis tylos, netriukšmauti, išjungti šviesas, nesilankyti kituose kambariuose, išjungti šviesas, televizorius, telefonus ar kitus garsą skleidžiančius prietaisus (išskyrus atvejus, kuomet Gyventojas jais naudojasi kartu su ausinėmis);

  41.7. neįžeidinėti Įstaigos darbuotojų, gerbti jų teises, teisėtus interesus bei vykdyti teisėtus nurodymus, vadovautis abipusės pagarbos, tarpusavio supratimo ir susitarimo principais. Netrukdyti darbuotojams vykdyti savo pareigas ir bet kuriuo paros metu įsileisti į savo kambarį, jei darbuotojai mano, kad tai būtina dėl Gyventojo saugumo ir sveikatos būklės;

  41.8. laikytis švaros, sanitarinių higieninių reikalavimų ir tvarkos savo kambaryje bei bendro naudojimosi patalpose bei Įstaigos teritorijoje;

  41.9. atsargiai ir saugiai elgtis savo ir aplinkinių atžvilgiu, nesėdėti ant palangių, atsargiai keltis ir lipti iš lovos, avėti patogią avalynę, naudotis pagalbinėmis slaugos priemonėmis, kreiptis pagalbos į skyriaus personalą;

  41.10.  nelaikyti greitai gendančių maisto produktų kambario spintelėse ar maisto produktų su pasibaigusiu galiojimo terminu;

  41.11. nedelsiant pranešti slaugytojui, socialiniam darbuotojui, individualios priežiūros darbuotojui ar slaugytojo padėjėjui apie savo ar kambario kaimyno sveikatos pablogėjimą;

  41.12.  kilus gaisrui, susižeidus ar kitais ypatingais atvejais, nedelsiant informuoti Įstaigos darbuotojus;

  41.13. administracijos įsakymai, potvarkiai bei žodiniai nurodymai yra privalomi visiems pensionato gyventojams.                          

IŠVYKIMO TVARKA

  42.  Gyventojas iš Pensionato gali laikinai savo noru išvykti svečiuotis pas globėją, rūpintoją, šeimos narius, artimuosius giminaičius ar pažįstamus švenčių dienomis, savaitgaliais ir ilgesniam laikotarpiui – iki 45 kalendorinių dienų per metus. Norint laikinai išvykti iš Pensionato, pateikiamas išankstinis prašymas socialiniam darbuotojui, nurodant išvykimo terminą ir sąlygas (išvykstant ilgiau nei trims dienoms). Išvykstant iki 3 dienų, privaloma žodžiu informuoti skyriaus, kuriame gyvena Gyventojas, socialinį darbuotoją ir slaugytoją, nurodant adresą, kur Gyventojas apsistos bei kontaktus. Abiem atvejais prašymai laikinam išvykimui suderinami su socialiniu darbuotoju ir Įstaigos vadovu.

  43. Išleidžiant Gyventoją, socialinis darbuotojas įsitikina, kad asmeniui bus užtikrintos paslaugos bendruomenėje, jis turės tinkamas gyvenimo sąlygas ir galės gyventi savarankiškai. Socialinis darbuotojas domisi pas globėją, rūpintoją, šeimos narius, artimuosius giminaičius, pažįstamus ar į sveikatos priežiūros įstaigą laikinai išvykusio Gyventojo gyvenimo sąlygomis bei jo priežiūra. Žymos apie tai fiksuojamos Gyventojo asmens byloje pridedamuose dokumentuose.

  44.  Gyventojo išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą trukmė nėra ribojama.

  45.  Neveiksnus ar ribotai veiksnus Gyventojas visam laikui išvykti gali tik pas teismo paskirtą globėją ar rūpintoją. Įstaiga apie tai informuoja savivaldybę, kurioje globėjas (rūpintojas) gyvena ir savivaldybę, kurios sprendimu Gyventojui buvo pradėta teikti socialinė globa.

  46.  Neveiksniam ar ribotai veiksniam tam tikroje srityje Gyventojui laikinai išvykstant svečiuotis savo noru (išskyrus atvejus, kai vykstama pas teismo sprendimu paskirtą globėją), sudaroma sutartis su teismo sprendimu paskirtu globėju, rūpintoju, pas kurį šis Gyventojas vyksta. Sutartyje asmuo įsipareigoja tinkamai prižiūrėti Gyventoją. Laikiną išvykimą svečiuotis socialinis darbuotojas suderina su asmens globėju (rūpintoju), jei globėjo (rūpintojo) funkcijas vykdo ne Įstaiga.

  47.  Gyventojai, norintys visam laikui išvykti iš Įstaigos priežiūrai namuose ar į kitoje įstaigoje, privalo raštu kreiptis į Įstaigos administraciją dėl sutarties nutraukimo. Sutartis su Gyventoju dėl socialinės globos paslaugų teikimo nutraukiama Sutartyje aprašyta tvarka ir terminais.

 

GYVENTOJŲ LANKYMO TVARKA

  48.  Gyventojai lankytojus gali priimti kasdien nuo 10.00 val. iki 19.30 val. Esant poreikiui ir suderinus su Įstaigos administracija lankytojus galima priimti ir kitomis valandomis.

  49.    Lankytojai turi laikytis specifinių personalo reikalavimų dėl avalynės, aprangos, dezinfekcijos priemonių naudojimo. Lankytojai privalo laikytis pagrįstų Įstaigos darbuotojų nurodymų, registruoti savo vizitą ir jo trukmę „Lankytojų ir svečių registracijos žurnale“.

  50.   Karantino metu Gyventojų lankymas yra ribojamas arba draudžiamas.

  51.   Lankytojams draudžiama:

  51.1. lankyti Gyventojus sergant ūmiomis užkrečiamomis infekcinėmis ligomis;

  51.2. atvykti neblaiviems, apsvaigusiems nuo psichiką veikiančių medžiagų;

  51.3. atsinešti narkotinių ir/ar psichotropinių medžiagų, turėti su savimi šaunamąjį ir/ar šaltąjį ginklą;

  51.4. lankytojams neleidžiama Paslaugų gavėjams nešti alkoholinius gėrimus, narkotines, psichotropines ir kitas psichiką veikiančias bei draudžiamas medžiagas, nerekomenduotinus maisto produktus ir vaistus;

  51.5. įsivesti (įsinešti) naminius gyvūnus;

  51.6. rūkyti Įstaigos patalpose ir rūkymui neskirtose vietose;

  51.7. triukšmauti, trikdyti Gyventojų ramybę ir šiukšlinti Įstaigos teritorijoje;

  51.8. naudoti fizinį ir/ar psichologinį smurtą Gyventojų ar Įstaigos darbuotojų atžvilgiu;

  51.9. asmeniniams tikslams naudoti Įstaigos materialinį ar nematerialinį turtą, Gyventojų maisto produktus,  medikamentus, kompensacinę techniką ir pan.;

  51.10. filmuoti, fotografuoti kitus Gyventojus ar darbuotojus be jų sutikimo.

  52.    Neblaivūs ar kitaip apsvaigę, agresyvūs lankytojai į socialinės globos namus neįleidžiami.

  53.  Nustačius neleistinų daiktų nešimą bei gyventojų lankymo tvarkos pažeidimą, lankytojui gali būti ribojamas paslaugų gavėjo lankymas.

 

INFORMACIJOS APIE GYVENTOJĄ TEIKIMO TVARKA

  54.   Gyventojo artimuosius apie Gyventojo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininių tyrimų rezultatus,  gydymo metodus ir gydymo prognozę informuoja Pensionate dirbantis skyriaus slaugytojas. Informacija apie Gyventojo sveikatos būklę telefonu neteikiama.

  55. Bet kokia informacija apie gyventoją yra teikiama užtikrinant 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių asmens duomenų tvarkymą, laikymąsi ir įgyvendinimą.

  56.  Gyventojas raštu nurodo asmenis, kurie turi teisę žinoti apie jo sveikatos būklę ar kitus asmens duomenis. Kadangi Įstaigos darbuotojai neturi galimybės identifikuoti asmens, prašančio informacijos, informacija apie pacientą telefonu neteikiama.

 

SOCIALINĖS GLOBOS NAMŲ IR GYVENTOJO ARTIMŲJŲ PAREIGOS MIRUS GYVENTOJUI

  57.    Mirus Antavilių pensionato gyventojui,  darbuotojai praneša artimiesiems ir vykdo su Gyventojo mirtimi susijusias Įstaigos patvirtintas procedūras (nustatytais terminais kviečia laidojimo paslaugas teikiančią bendrovę).

  58.   Gyventojui mirus, surašomas aktas apie likusius kambaryje asmeninius daiktus bei materialines vertybes ir grąžinama pasirašytinai artimiesiems.

  59.    Jei yra artimieji, Gyventojo laidotuves organizuoja ir dokumentus tvarko jo artimieji.

  60.   Jei nėra Gyventojo artimųjų, dokumentus tvarko ir Gyventojo laidotuves organizuoja Įstaiga, samdant laidojimo paslaugas atliekančią bendrovę, pagal iš anksto išreikštą Gyventojo pageidavimą ar žymas individualiam globos plane.

 

GLOBOS NAMŲ GYVENTOJŲ ATSAKOMYBĖ

  61.   Šių Taisyklių sistemingas nesilaikymas, gyvenamosios aplinkos niokojimas, kitų Gyventojų bei personalo įžeidinėjimai, grasinimai, grubus elgesys, smurtas, seksualinė prievarta ir išnaudojimas, nesaikingas alkoholio vartojimas, darbuotojų teisėtų reikalavimų ignoravimas ir nevykdymas yra vertinami kaip grubūs Taisyklių pažeidimai.

  62.   Už dažnus grubius, kitų asmenų interesus bei orumą pažeidžiančius veiksmus, prieštaraujančius vidaus tvarkos taisyklėms, teisėtvarkos pažeidimus ar sutarties pažeidimus, Gyventojas gali būti pašalintas iš Antavilių pensionato.

  63.    Prireikus gali būti kviečiama policija ir pasitelkiamos kitos valstybinės institucijos.

  64.  Veiksnus Gyventojas, padaręs materialinę žalą fiziniam ar juridiniam asmeniui, atsako įstatymų, nustatyta tvarka.

  65.   Gyventojas, įvykdęs administracinės teisės pažeidimą, už kurį teisės aktų nustatyta tvarka Gyventojui yra paskirta administracinė bauda, baudą apmoka iš asmeninių lėšų.

  66.    Už piktybiškai sugadintą, sulaužytą, prarastą Įstaigos inventorių, patalynę, rūbus ir kt. materialųjį turtą, kaltininkas padarytą žalą atstato asmeninėmis lėšomis. Padarytos žalos faktas įforminamas surašant aktą.

  67.   Kiekvienas vidaus tvarkos taisyklių pažeidimas yra fiksuojamas raštu. Esant sistemingiems Vidaus tvarkos taisyklių nesilaikymo atvejams, Gyventojo elgesys gali būti svarstomas Įstaigos komisijos posėdyje dalyvaujant pačiam Gyventojui. Gyventojui atsisakius dalyvauti jo elgesio svarstyme, faktas įforminamas raštu.

  68.   Pagrindas inicijuoti Gyventojo pašalinimą iš globos namų – ne mažiau kaip 3 (trys) per šešis mėnesius raštu įforminti ir globos namuose užregistruoti grubūs šių Taisyklių pažeidimai arba teisėsaugos įstaigose registruoti Gyventojo nusižengimai arba sutartinių įsipareigojimų nesilaikymas. Su užfiksuotais pažeidimais Gyventojas supažindinamas pasirašytinai. Gyventojas gali būti pašalintas iš Antavilių pensionato  už Taisyklių ar teisėtvarkos pažeidimus tik nuodugniai išnagrinėjus įvykdytų pažeidimų priežastis ir neradus kitų efektyvių būdų paveikti Gyventojo neigiamą elgesį. Šiai procedūrai atlikti sudaroma komisija, į kurią turi būti įtraukti Įstaigos administracijos ir Gyventojų tarybos atstovai, savivaldybės, jei asmuo gyvena su šalies savivaldybės siuntimu socialinei globai, atstovai.

  69.   Svarstant Gyventojo pašalinimo iš Antavilių pensionato klausimą, kviečiamas dalyvauti pats asmuo ir kiti suinteresuoti asmenys, užtikrinama, kad  pašalinant Gyventoją iš Antavilių pensionato, bus sprendžiamas jo socialinės globos tęstinumo ir saugumo klausimas. Žymos apie tai yra užfiksuotos asmens byloje pridedamuose dokumentuose.

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

  70.    Su Taisyklėmis Gyventojas ar jo atstovas supažindinamas pasirašytinai.

VšĮ Antavilių Pensionatas

Antavilių g. 11, Vilnius LT-10150

VšĮ Antavilių Pensionatas

Antavilių g. 11, LT-10150 Vilnius

Įmonės kodas: 191784043

AB „Swedbank“

Banko kodas 73000

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris:

LT 927300010002459096 

© 2025 by Antaviliai.lt | Visos teisės saugomos

bottom of page